Har du någon gång sökt jobb så vet du hur en traditionell platsannons brukar se ut. En annons i en tidning med en text som är fullproppad med väl använda begrepp som ”utåtriktad”, ”kreativ” och ”social kompetens”.

Alltså, en katalog av egenskaper som arbetsgivaren gärna ser hos en ny medarbetare.

Det är ett gammalmodigt sätt att annonsera och tänka när man ska söka efter människor med eftertraktade kunskaper.

Det är stor brist i många yrkesgrupper idag. Ingenjörer, tekniker och specialister av olika slag – arbetsmarknaden är deras. De kan välja och vraka mellan jobben.

Därför bör man nog tänka tvärtom när man söker folk nu. Tänka lite – ”vad har jag som arbetsgivare som kan attrahera en av de specialister jag behöver ha i mitt team?”

Mer så alltså. Sälja in sig själv som arbetsplats.

Vi på SEO Kompetens har tagit fram ett kompetens som bygger på den idén. Vi gör en film och sprider i sociala medier. Kolla in vår promotionfilm om konceptet:

I en rörlig platsannons får du chansen att visa upp arbetsplatsen och ärligt, enkelt och öppet tala om vad jobbet handlar om.

Vi publicerar annonsen i vår webbtidskrift Företagskanalen, sedan ser vi till att den når den målgrupp du är intresserad av. Det kan vara alla människor i en bestämd kommun, eller det kan vara människor med vissa specialintressen över hela landet. Sociala medier älskar film. Rörliga bilder når längre än vad bara texter gör. Den söker upp människor där de befinner sig, mitt i det sociala flödet på nätet.

Priset för en rörlig platsannons är inte högre än vad kostnaden för vad en traditionell platsannons brukar vara.

Man betalar för spridning.
Ett exempel: vill du nå 25 000 människor i en viss ort, då blir kostnaden 10 000 kronor. Då ingår produktion av filmen och sociala medier-hantering. Enbart produktionskostnad är 5 000 kronor per film.

Ring mig så kan vi prata mer om saken!

Thomas Lundh
SEO Kompetens
0708830664

Lämna en kommentar